چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

 

چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟

جزیره زیبای کیش دارای 90 کیلومتر وسعت می باشد و از جذابترین و زیباترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود تور ارزان کیش که در قدیم، با نام «قیس» معروف بوده است.

با کمی مطالعه کتب تاریخی متوجه خواهید شد که جزیره کیش از زمان هخامنشیان جزء خاک ایران و تحت تسلط آن بوده است. در سال 1349 شمسی هیئتی متشکل از کارشناسان ایرانی و آمریکایی وارد این جزیره شدند و از آن بازدید نمودند و بعد از آن جزیره کیش به عنوان یک مرکز گردشگری بین المللی برگزیده شد. کیش برای افرادی که علاقه مند به هیجان و ماجراجویی هستند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که این فرصت را خواهند داشت تا از امکانات کامل و به روز ورزشی و تفریحی جزیره لذت ببرند.

پوشش گیاهی، سواحل مرجانی و آثار بجا مانده از سال های دور برخی از ویژگیهایی است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

در ادامه با سه جاذبه ی گردشگری کیش که بسیار پرطرفدار می باشند، آشنا خواهید شد.

شهر زیرزمینی کیش

این دیدنی جذاب کیش دارای قدمت 2500 ساله است که به عنوان یکی از اماکن تاریخی این جزیره به شمار می رود. تورهای لحظه آخری کیش این قنات قدیمی در واقع، متشکل از مسیرهای زیرزمینی است که جریان آب توسط ایرانیان حفر شده است. در واقع هنر ساخت قنات در انحصار ایرانیان بوده است. بعضی قنات های ایران نیز از قدمت 6000 ساله برخوردار هستند.

سقف مرجانی این قنات یکی از ویژگی هایی است که این قنات را از سایر قنات ها متمایز می کند. شهر زیرزمینی کاریز کیش در عمق 14 متری زمین، طول مسیر 15 کیلومتری قرار گرفته است. از ابزار ساده ای مانند تیشه و کلنگ در کندن این قنات استفاده شده است که هنوز آثار آن بر دیواره های کاریز قابل مشاهده می باشد.

کشتی یونانی کیش

در حوالی روستای باغوی کیش کشتی یونانی در سال 1345 به گل نشسته است. خدمه کشتی یونانی پس از چند روز مجبور شدند بار آن را که محموله نفتی بود تخلیه کنند و خود نیز از آن خارج شوند. پس از تلاش شبانه روزی هشتاد روزه توسط یدک کش هلندی عملیات نجات این کشتی با شکست رو به رو شد و کشتی یونانی برای همیشه در سواحل کیش باقی ماند.

گفته می شود وقتی تلاشها برای نجات کشتی بی نتیجه ماند، یونانی ها کشتی را به آتش کشیدند تا کسی از اسرار آن با خبر نشود.

برخی هوای مه آلود را دلیلی بر گل نشستن این کشتی می دانند و چون هیچ فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش وجود نداشت، تورهای لحظه آخری کیش ناخدای کشتی در پیدا کردن مسیر با مشکل رو به رو شده است.

توصیه می شود تماشای غروب را در کنار این کشتی از دست ندهید.

جزیره هندورابی

این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع وسعت دارد و بین جزیره کیش و لاوان واقع شده است. جزیره هندورابی نیز در فاصله ی 28 کیلومتری از کیش واقع شده است. با قایق می توان به این جزیره دسترسی داشت. جزیره هندورابی دارای ساحلی ماسه ای است که صخره های عظیم در آن به چشم می خورد. ویرانه هایی که در این جزیره مشاهده می شود در واقع بقایای به جا مانده از پرتغالی هاست که بر این جزیره تسلط داشته اند.

گردشگرانی که علاقه مند به سپری کردن اوقات خود در آرامش و به دور از هیاهوی هستند، جزیره هندورابی بهترین گزینه خواهد بود.

با ورود به این جزیره احساس خواهید کرد که وارد یک مکان ناشناخته ای شده اید که کنجکاو برای کشف قسمت های مختلف آن هستید. قطعا محیط بکر و زیبای هندورابی شما را محو جذابیت های خود خواهد کرد. امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در چند سال اخیر در این جزیره برای گردشگران فراهم شده است. قایق موتوری، ماهیگیری و غواصی، تماشای تخم گذاری لاک پشت ها در زمستان از جذابیت های این جزیره به شمار می رود.

تور ارزان کیش برای افرادی که قصد سفر در زمستان را دارند بهترین گزینه خواهد بود. تور کیش زمستان بهترین زمان برای سفر به این جزیره است چراکه دارای هوا معتدل و بهاری می باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: چرا کیش برای توریست ها جذاب است؟,اخبار کیش,درباره کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: